Iarba verde de acasă


„Pffuuu fetițo, am trecut cu bine și peste iarna asta! Bine că n-a fost mai rea! Mi-aduc aminte de iarna din ’54... Nu se mai vedeau ferestrele! Mergeam pe acoperișuri ca să ajungem la școală! Atunci să vezi case lăsate, garduri rupte si câte de nu le mai țin eu minte! A noastră a rezistat, pentru că  am făcut-o cu mâna mea și am folosit doar materiale trainice, de calitate. Acum s-au mai dus, deh, au și ele niște ani.”
„Eram micuță bunicule, dar  îmi amintesc că aici în fața casei aveai trandafiri și iarbă verde...Și o pândeam pe bunica printre flori, ca să îi fur varul cu care dădea copacii și să îmi fac șotron.”
„Eheii fetițo ce vremuri frumoase! Parcă o și văd cum stătea la fereastră, pe după perdeaua albă, urmărindu-mă cu privirea, de câte ori plecam la muncă. Iar mama ta alerga când în casă, când afară, cât era ziua de lungă, până cădea obosită seara, câteodată pe podeaua de lemn din bucătărie. Iar pereții ...Ehei, greu am mai obținut acel tapet, adus tocmai din Scandinavia! Bune lucruri mai erau pe vremea aia."
„Bunicule, povestești atât de frumos încât acum îmi vine să mă apuc de renovat!”
„Ehei fetițo, e muncă multă și e de bărbat!”
„Bunicule vreau sa te rog ceva!Ai incredere în mine? Te poți lăsa pe mâna mea? Dacă îți promit că o să o fac căsuța să arate mai bine decat atunci când era nouă, mă crezi?”
„Eu te știu fetiță brează, ce nu te dai înapoi de la muncă, dar mai găsim tată materiale așa bune ca altădată?”

„Uite ce îți propun. Vreau să renovez casa, dar să pastrez totodată aerul ei rustic de odinioară. Acum găsești multe magazine pentru materia primă de renovat, dar calitatea e una singură! M-am documentat pe internet și am vorbit cu diverși oameni ce și-au renovat de mult timp casele și ce crezi ca am descoperit? Produse de calitate, la un preț foarte bun! Diego se numește magazinul și poți găsi aici tot ce vrei! Nu sunt inginer de profesie, dar în acest magazin au  servicii de debitare și asamblare, transport gratuit, tivire, surfilare.Mai mult de atât, poți discuta liniștit cu profesioniști în domeniu, cât ai bea o cafea! E atât de ușor să renovezi acum, încât  totul mi se pare o joacă de copii."
Știu că ai experiență mai mare decât mine, așa că te rog să mă urmarești și să-mi spui ce crezi despre planul meu.
1. Am facut o evaluare a ceea ce trebuie înlocuit în casă, din cauza iernii, a timpului și am făcut câteva socoteli.
2. Acum intrăm contul ce mi l-am făcut pe site-ul magazinului Diego și încep să adaug ce îmi trebuie în coșul de cumpăraturi. Am raportat totul la bugetul pe care mi-l permit să-l investesc în casă și uite ce am constatat.

3. Acoperișul casei încă mai dureaza! L-ai facut ștrasnic bunicule! Așa că în interior o să avem de treabă. Am vazut că tapetul din sufragerie sau dormitor s-a învechit din cauza timpului. Veste bună însă! Ca să-ți bucur sufletul, am găsit la Diego, un tapet de calitate superioară, ce îți promit că te va ține cel puțin 50 de ani de acum încolo. Cred ca o să povestesc și eu nepoților cum am ales tapetul de la Diego, așa cum îmi povestești tu acum! Calculul necesar e simplu. O rolă are 53cm/10ml. Pentru camera de zi am 5*2,5=12,5/perete. În  total sunt 40mp, deci 8 role*76,99 ron/bc=616 ron. Pentru dormitor am nevoie de 5 role*76,99, total 385 ron.

3. Pardoseala din bucatătărie. Știu că îți trezește multe amintiri, dar crede-mă o vom înlocui cu una la fel de bună și ce crezi? Rezistentă la umezeală!N-o să mai îți faci griji nici când plouă, nici când mai curge puțină apă…Pardoseală rezistentă la apă și griji! Am vazut-o acum căteva ore pe pagina lor de facebook și mi-a plăcut la nebunie! Calculatorul celor de la Diego îmi arată că la dimensiunile camerei de 12 mp, îmi trebuie 6 cutii la prețul de 792 ron.

4. Podeaua camerei de zi, în care îți bei ceaiul în fiecare dimineață, trebuie să fie reînnoită. Poartă cu ea multe amintiri frumoase ale pașilor voștri când dansai cu bunica… Dar crede-mă bunicule, să o lăsăm să se odihnească un timp, înlocuind-o cu parchet laminat , rezistent la trafic și care să adune în timp aceleași amintiri frumoase. Aplic pe calculatorul din dreapta produsului. La 20 de metri pătrați, am 10 cutii de parchet, la prețul de 1023 ron.

5. Îmi doresc să te ascult în fiecare seară, cum îmi povestești amintirile tale de când eram mică. Eu să stau pe covorul ce o să îl cumpăr de la Diego,  gros și călduros, iar tu să-ți bei ceaiul la gura sobei….Prețul e imbatabil, 284,90 ron!
.

6. Ah, să nu uit! Totul nu ar fi complet fără perdeaua mare și albă după care bunica te urmărea, zi de zi,  de la fereastra dinspre poartă. Acum am gasit la Diego perdele la doar 146 ron/2 bucăți de un alb, alb, galerii și șină pentru perdea.

7. Iar când ieși în fața casei, vreau să ți se umple inima de bucurie, ca odinioară!Iarbă verde, verde cât vezi cu ochii! Chiar acum am gasit la numai 69,99 mp!

8.“Și acum cea mai bună veste! Cardul de cumpărături Diego!Este cel mai avantajos să cumpăr cu el, deoarece pot avea reduceri până la 50% și pot aplica gratuit pentru el! Mai mult, toate aceste servicii sunt speciale pentru clienții cu acest card. Mai este un pic si vin sărbătorile de Paște. Abia le astept pentru vin cu tot felul de oferte!”
„Fetițo, scuză-mă că te întrerup, dar nu mai e timp de pierdut! Merg chiar acum! Și la ce oră spui că închide la Diego?”




Comments

Popular Posts